5 Eylül 2018 Çarşamba

OKULUMUZU YENİ KAZANAN ARKADAŞLARA KÜÇÜK TAVSİYELER

Okulumuzu kazanan sevgili arkadaşlar,

Öncelikle Çeşme’ye ve Egeli Rehberler ailesine hoşgeldiniz. Sınavı kazanmak için harcadağınız emekler sonucunda bir bölüme yerleşmenin sevicini yaşıyor aynı zamanda da kaygı duyuyorsunuzdur. Bundan eminim çünkü 6 yıl once aynı duyguları ben de yaşadım. Herkesin aklındaki soru “Ben şimdi ailemden uzakta başka bir şehirde ne yapacağım?” oluyor. 
Çeşme’de yaşamaya dair televizyonlarda tüm yaz gördüğünüz deniz, kum, güneş dışında bir fikriniz olmuyor. Çünkü kimse kışın Çeşme’de neler olduğuyla ilgilenmiyor. Sizlerle burada yaşamanın gizli sırlarını paylaşmak istiyorum JTemel sorun herkes için konaklamadır. Burada KYK yurdunun kapasitesi sınırlı olduğu için her öğrencinin yurtta konaklaması mümkün değil. Ama Türkiye’nin en güzel yurtlarından biri Çeşme’de daha doğrusu Dalyan’da diyebilirim. Deniz kenarında (kışın bolca rüzgara sebep olan yazın ise mayonuzla odanızdan çıkıp denize gidebileceğiniz güzellikte), okula dolmuş ile 7 dk mesafede olan bu yurtta kızlar ve erkekler karşılıklı bloklarda konaklıyor. Odalar 1+1 şeklinde ve 4 kişiliktir. Sabah ve akşam yemeği ayrıca internet mevcuttur. Eğer yurtta kalma hakkı kazandıysanız kesinlikle bu şansı kaçırmayın derim. Ben 3 yıl kaldım ve ucuz bir konaklama ancak bu kadar güzel olabilirdi. Eğer yurtta kalma şansınız yoksa Dalyan’daki pansiyonlarda konaklayabilirsiniz. Buradaki oteller sezon bittikten sonra odalarını 8 aylığına (yani okul döneminde) öğrencilere aylık kiraya veriyorlar. Sabah kahvaltısı, akşam yemeği ve faturalar fiyata dahil oluyor. Ortalama 750-800 tl arasında bir bütçe ayırmanız gerekiyor. Çeşme’de de bu şekilde oteller bulmanız mümkün fakat dolmuşla gidip gelmeniz gerekir ve bu kışın yağmurlu, bol rüzgarlı günlerde bir çileye dönüşebiliyor. Dalyan’ın her yerinden okula yürüyerek gelebilirsiniz. İlk yıl evde kalmanızı önermem çünkü hem kimseyi tanımıyorsunuz –ki herkes ev arkadaşı olamaz- hem de izole kalmamanız için önemlidir. Yurt vb. ortamlar arkadaş edinmeniz ve okula uyum sağlamanız için daha iyidir.
Konaklama sorununu çözdüysek sıra diğer temel ihtiyaç olan yemek! Dışarda çok fazla yemek yemezseniz paranız cebinize kalır JÇünkü Çeşme’de her şeyin fiyatı yaşadığınız yere oranla biraz fazla. Zaten sabah ve akşam yemeğini kaldığınız yerde yiyeceksiniz. Öğle yemeği için de okul yemekhanesinden fiş alıp bu öğünü de ucuza getirebilirsiniz. Pahalı dedim diye gözünüz korkmasın. Tabi ki dışarıda da yemek yiyebilirsiniz ama 3 öğün bunu yaparsanız sizin için çok masraflı olur. 
Buraya gelirken valizinize koyacaklarınızın kısa bir listesini de yapabilirim. Okul 17 Eylül’de açılıyor. Yani deniz sezonu bitmemiş olacak. Mayonuzu, parmak arası terliklerinizi, güneş kreminizi getirin JŞöyle su geçirmeyen bir yağmurluk alın kasım ayı girdiği an ne demek isteğimi anlayacaksınız. Bir de su geçirmeyen botlar alın derim. Burada mont giyilmez diye bir hurafe var ama siz kanmayın. Kalın montunuzu da getirin. Şemsiye tabi ki temel bir ihtiyaç. Hanımlar tüm topuklu ayakkabılarınızı getirmenize gerek yok çünkü her yer yokuş, Alaçatı’da giyerim demeyin topuğunuz taşlara sıkışır benden söylemesi JRahat yürüyüş ayakkabıları ve güzel bir sırt çantası edinin çünkü biz yıl boyu bir çok tura çıkıyoruz. Hepsine katılın mutlaka. Ben Meryemana’da hacı olmuşumdur artık o kadar çok gittim ki sayısını hatırlamıyorum. Hazır turlardan bahsetmişken, her yıl mutlaka bir Çeşme turu olur. Onun dışında Efes, Bergama, Didim-Milet-Priene üçlemesi yılda birkaç kez yapılır. Hepsi de birbirinden keyifli turlardır. Yapacağınız mesleğin temellerini atarsınız çünkü bunların hepsi ders niteliğinde kapsamlı turlardır. 
Görkemli gece hayatı Eylül 15 itibariyle bitiyor (sonunda). Yani emekliler ve öğrenciler olarak kalacağız. Çok sessiz sakin ve huzurlu bir ortam oluyor. Bunu da değerlendirmek size kalıyor. Burada iki tip insan var: bu sakinliği değerlendirip kendini geliştiren, kitap okuyan, doğanın tadına varan ve bu sakinlikten rahatsız olup kendini eve kapatan huzursuz olan. Bunun seçimi size kalmış. Eğer buranın kıymetini bilip okula düzenli gelirseniz, kendi huzurunuzu kendiniz yaratırsanız sadece ders anlamında değil her anlamda başarılı olursunuz.  Okula düzenli gelmek çok önemli çünkü dersleri takip ettiğiniz sürece başarılı olursunuz ve daha çok araştırıp öğrenirsiniz. Ayrıca okula gelmeyip yapabileceğiniz çok fazla şey de yok. En fazla evde oyun oynarsınız ve bunu üniversite kazanmadan da yapabilirdiniz. Okulumuzun tüm dersleri ve hocaları birbirinden iyidir. Tüm hocaların kapıları açıktır ve her daim onlarla konuşabilirsiniz. Buraya ilk geldiğinizde yalnız hissedeceksiniz, keşke gelmeseydim diyeceksiniz, seneye tekrar sınava girsem mi diyeceksiniz, okulu bırakmak isteyeceksiniz. Bunu da ilk 1 ay içinde düşüneceksiniz. Ama tüm bu düşünceler geçici emin olun. Yeter ki bu dönemde içinize kapanıp her şeyden vazgeçmeyin. Bir derdiniz olduğunda (ne olduğu fark etmez) gelip birilerine anlatın. Sizin için büyük bir sorun gibi görünen şeyin çözümü aslında bizim için çok kolay olabilir. Sadece kendinize ve okula bir şans verin.
Turizm kazandığınız için akrabalarınız aileniz sizi yargılamış olabilir. Aramızda kalsın akrabalar zaten hep böyledir, hiçbir şeyden memnun olmazlar JAma turizm rehberliği öyle bir bölüm ki hayat boyu size bir şeyler öğretiyor. Sürekli kendini güncelliyor. En önemlisi bu meslekte siz lidersiniz. Kaç meslekte lider konumunda olabilirsiniz ki? Siz ne derseniz insanlar onu yapacaklar. Ülkeye ilk kez gelen bir insan ilk sizinle karşılacak ve sizin söylediklerinizle ülkeyi tanıyacak. Biz burada sadece not alınak dersler görmüyoruz. İyi bir rehber nasıl olur,nasıl konuşur, nasıl giyinir onu da öğreniyoruz (okula sakın eşofmanla gelmeyin J) Dışardan göründüğü gibi sadece gezip üstüne para almıyoruz. Her meslekte olduğu gibi bizim mesleğimizde de birtakım zorluklar var. Ama iyi bir rehber olarak kendinizi yetiştirdiğiniz sürece hiçbir şey zor değil. İş bulma konusunda da hiç kaygınız olmasın. Hem öğrenciyken hem de okulu bitirdiğinizde mutlaka bir işiniz olacak. Başta size Egeli Rehberler ailesine hoşgeldiniz derken gerçekten bir aileden bahsediyordum. Bu okuldan mezun olan herkes birbirinin arkasındadır. Yani sizin için bir yerlerde mutlaka bir iş bulunur. Bunun için hocalarımız da ellerinden geleni yaparlar. 
Son olarak burada yapabileceğiniz faaliyetlerden bahsetmek istiyorum. İyi bir futbolcu, basketbolcu ya da voleybolcu iseniz okul takımına girebilirsiniz. Eğer bisikletiniz varsa yanınızda onu da getirin ya da mümkünse burada bir tane edinin çünkü biz hocalarla (evet doğru okudunuz) bisiklet turlarına çıkıyoruz. Kitap okumayı seviyorum ama ne okuyacağımı bilmiyorum ya da ben kitap okumam diyorsanız duymamış olalım çünkü bizim bir kitap kulübümüz var ve her ay belirlediğimiz kitapları okuyup üzerine tartışıyoruz (yine hocalarla). Sıradan bir okuma grubu değil bahsettiğim çünkü kitapla birlikte film de izliyoruz ve bunu da inceliyoruz. Çok keyifli toplantılarımız oluyor ve tüm öğrencilere açık (kitabı okumadan gelirseniz sizi alamayız ama şimdiden söylemesi). Bunların dışında balık tutmayı öğrenebilirsiniz çünkü baktığınız her yer deniz. Bahar geldiğinde ise 6. yılına giren Çeşme’yi Bilmeyen Kalmasın adlı projemizde çocuklar için gönüllü rehberlik yapabilirsiniz. 
Size önerim bol bol kitap okuyun, iyi filmler izleyin, görev almaktan kaçmayın ve sürekli araştırın.
Umarım yazdıklarım sizin için faydalı olur ve endişelerinizi hafifletir. Daha fazla sorunuz varsa benimle iletişime geçebilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olurumJ

BURCU DEMİR
REKREASYON VE TURİZM REHBERLİĞİ BÖLÜMÜ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİSİ

İLETİŞİM: demirburcu512@gmail.com

26 Ağustos 2017 Cumartesi

ARAMIZA HOSGELDINIZ :)

Merhaba,
Bu yil Egeli Rehberler ailesi olarak aramiza yeni katilanlari gormekten mutluluk duyuyoruz. Bu okula gelirken herkes gibi aklinizda sorular olacak elbette. Bunlarin basinda da "Ben bu okulda, Cesme'de mutlu olacak miyim?" sorusu gelecektir. 4 yil bu okulda okuyan bir ogrenci olarak sizlere icten bir sekilde bu sorunun cevabini vermek istiyorum. Cesme'ye ilk geldigimde ilk dusundugum sey burada kendime ayiracak ne kadar cok vaktimin olduguydu. Ama ilk 2 yil bu vakti cok da iyi degerlendiremedigimi dusunuyorum. Cunku sadece derslere girmek yeterli olmuyor. (Bazi ogrenciler derslere de girmiyor ve bunun pismanligini yasiyor) Bol bol kitap okumanizi oneriyorum. Boyle soyleyince kulaga cok klasik bir cumle gibi gelecek ama kitap okumadan gecirdigim zamanlara geri donsem daha cok sey ogrenmek daha cok okumak isterdim. Hocalarimizin size onerdigi kitaplari kesinlikle okumanizi tavsiye ediyorum. Bunun disinda kendinize bir hobi edinin. Mesela bir bisiklet alabilirsiniz. Birlikte bisiklet turuna cikan arkadaslarimiz var. Bazen bu gruba hocalarimiz da dahil oluyor. Onun disinda bir olta alip balik tutmayi ogrenebilirsiniz. Tutamasaniz da eglenceli vakit gecirebilirsiniz :) Emekli hayati gibi mi geliyor sozlerim? Biliyorum, bircogunuz oyle dusunmeye basladiniz. Fakat hepimiz kalabalik sehirlerden geliyoruz. Belki Istanbul gibi kocaman, gurultulu bir sehirden buraya geleceksiniz. Ne trafik var ne de is stresi altinda olan insan yogunlugu var. Kendinizi bulmaniz icin bir firsat serildi onunuze. Sakinlikten bunaldiginizda Izmir'e gidip meshur Konak meydanindan bir fotograf atabilirsiniz :) Ben cumartesi gunleri Alsancak/Kibris Sehitleri caddesini tercih edenlerdenim. Istemediginiz kadar cok kurs ve kafe var. Italyanca dersini guzelce dinleyip bunun uzerine Italyan Kultur'de bu dersleri pekistirebilirsiniz. Ben gecen yil keyifle gidiyordum ve bu yil da devam edecegim. Kurstan ciktiktan sonra da begendiginiz bir kafede oturup bir seyler icebilirsiniz. Cesme'ye alistiktan sonra en ufak kalabalik bile sizi sikmaya baslayacak zaten :) Tum bunlarin disinda yil icinde farkli rotalara hocalarimizla birlikte geziler duzenleniyor. Size tavsiyem hicbirini kacirmayin. Hocalarla konusmaktan ve onlara soru sormaktan da cekinmeyin. Hepsinin odasi tum ogrencilere aciktir. Bu okulun en sevdigim yonu de budur. Hocalardan calisanlara, herkes aileniz gibidir. Sorununuz ne olursa olsun insanlarla paylasin. Ilk gunler herkes icin sorunlu gecer. Aile ozlenir, yalniz hissedilir, karamsarlik baslar. Ama biz burada kocaman bir aileyiz ve asla yalniz degilsiniz. Bu yil yuksek lisans ogrencisi olarak bu ailenin bir parcasi olmaya devam edecegim icin bana mail adresimden ulasip her turlu soruyu sorabilirsiniz :) Aramiza hosgeldiniz!

Iletisim: demirburcu512@gmail.com

1 Mart 2016 Salı